FAQ
Snel zoeken FAQ

Leden/niet leden

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Ik ben mijn inlogcodes vergeten / kwijt wat nu?

    In het Login venster staat een link "Wachtwoord vergeten?". Na het invullen van uw email adres, wordt er een email naar u verstuurd. In deze email staat een link naar de pagina waar u een nieuw wachtwoord kunt instellen.
    U kunt ook hier klikken om uw gegevens op te vragen.

  • Hoe zeg ik mijn abonnement op?

    U dient uw abonnement minimaal 2 maanden voor het aflopen hiervan schriftelijk op te zeggen. U kunt een brief sturen naar ons postadres of een email sturen naar afhandeling@autoveiling.nl. Opzeggingen worden ook altijd schriftelijk bevestigd.

  • Ik ben particulier kan ik me ook aanmelden en meebieden?

    Als particulier kunt u zich ook aanmelden op onze website. Klik hier voor het aanmeldformulier. Niet alle veilingen zijn voor particulieren toegankelijk. U kunt alleen meebieden als het een Openbare Veiling betreft.

  • Hoe meld ik me aan?

    Klik hier voor het aanmeldformulier. Vul deze volledig in, print hem uit en stuur hem ondertekend op naar ons postadres of e-mail hem naar afhandeling@autoveiling.nl. Naast het ondertekende aanmeldformulier ontvangen wij graag een kopie van een uittreksel KvK dat niet ouder is als een jaar. Hier dient u ook een kopie van de legitimatie van een tekeningsbevoegd persoon bij te voegen die op het uittreksel vermeld staat. 

  • Wat moet ik meesturen bij een aanmelding?

    Naast het ondertekende aanmeldformulier ontvangen wij graag een kopie van een uittreksel KvK dat niet ouder is dan een jaar. Hier dient u een kopie van de legitimatie van een tekeningsbevoegd persoon bij te voegen die op het uittreksel vermeld staat. U kunt deze documenten opsturen naar ons postadres of e-mailen naar afhandeling@autoveiling.nl.

  • Wat kost een lidmaatschap?

    U heeft de keuze tussen een gratis abonnement en een jaarabonnement. Bij een jaarabonnement à €250,- betaalt u minder commissie per aan- of verkochte auto. Dit abonnement is interessant vanaf 5 transacties per jaar. Voor meer informatie over de over de commissie, kijk u bij onze tarieven.

Afhandeling

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Is het de bedoeling dat ik een compleet kenteken op stuur bij verkoop?

    Wij verzoeken u het volledige kentekenbewijs naar ons op te sturen. Zodra de koper het voertuig akkoord bevindt, zullen wij het kenteken per direct vrijwaren en het vrijwaringsbewijs naar u opsturen.

  • Wat is jullie vrijwaring procedure?

    Autoveiling.nl vrijwaart het voertuig zodra deze door de koper akkoord is bevonden en een van onderstaande setjes documenten is ontvangen;
    •         Kentekenbewijs Deel IA, Deel IB en Deel II (overschrijvingsbewijs)
    •         Kentekencard en de Tenaamstellingscode (9 cijfers)
    •         Documentnummer (10 cijfers) en de Tenaamstellingscode (9 cijfers)
    De verkoper ontvangt per e-mail het vrijwaringsbewijs.

    De koper ontvangt vervolgens een Documentnummer en Tenaamstellingscode waarmee deze het voertuig in de bedrijfsvoorraad kan opnemen. Zodra Autoveiling.nl het vrijwaringsbewijs van de koper heeft ontvangen, is de gehele transactie afgerond.

    Indien u vragen heeft omtrent dit proces, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Afhandeling op 0416-320011 of een e-mail sturen naar afhandeling@autoveiling.nl.

  • Kan ik technisch claimen op een auto?

    Zodra het voertuig is gelost, heeft u 24 uur de tijd om deze te controleren. Indien u mankementen aan onderdelen constateert die niet aan slijtage onderhevig zijn, kunt u een claim indienen. Hierbij wordt een eigen risico gehanteerd van €350,-. Voor meer informatie, verwijzen wij u naar Artikel 8 van onze Algemene Voorwaarden.

  • Hoe lang duurt het transport?

    Zodra de betaling is ontvangen, wordt het voertuig op transport gezet. Indien u voor snel transport heeft gekozen, wordt het voertuig binnen 2 werkdagen geleverd. Heeft u niet voor snel transport gekozen, dan wordt het voertuig binnen 5 werkdagen geleverd.

  • Wanneer krijg ik de originele factuur?

    De originele factuur wordt verstuurd nadat wij de vrijwaring van u hebben ontvangen. De factuur wordt dan samen met deel IA of het volledige kentekenbewijs aan u verstuurd.

  • Ik ben het niet eens met het gekochte voertuig hoe zet ik deze op niet akkoord?

    Indien u het niet eens bent met de staat van het voertuig, kunt u deze niet akkoord melden. U klikt in het Inkoop menu op Afhandeling. Vervolgens kunt op onder het kopje Afhandeling bij het betreffende voertuig op het rode icoontje klikken. In het daarop volgende scherm worden de regels getoond en kunt u de reden opgeven.

  • Wanneer word het voertuig bij mij geleverd?

    Nadat wij de betaling hebben ontvangen, wordt het voertuig per direct op transport gezet. Indien u voor snel transport heeft gekozen, kunt u de auto binnen 2 werkdagen verwachten. Bij normaal transport is dat binnen 5 werkdagen.

  • Ik heb een auto gekocht via de veiling, en nu?

    Zodra het voertuig aan u is toegezegd, ontvangt u per email een bevestiging van de transactie met een link naar de factuur. Deze factuur dient u binnen 24 uur te betalen. Zodra de betaling bij ons binnen is, gaat het voertuig op transport. Na levering heeft u 24 uur de tijd om de status van het voertuig te controleren. Als u de auto akkoord geeft en vrijwaart, wordt het kenteken naar u verzonden.

Inspectie

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Wat moet de resolutie van een foto zijn als ik een auto inbreng?

    Ons systeem gebruik foto's met een resolutie van 640x480. U kunt ook foto's van een hogere resolutie uploaden, deze worden automatisch verkleind. Het uploaden van de foto's duurt dan wel langer. Foto's met een te hoge resolutie kunnen niet worden geupload, u dient deze dan te verkleinen.

  • Door wie wordt de inspectie gedaan?

    De inspecties worden veelal door Autoinspectie Nederland uitgevoerd waar wij intensief mee samenwerken. Daarnaast heeft iedere deelnemer de mogelijkheid zijn eigen voertuigen inspecteren. Dit kan in het Verkoopmenu onder het kopje Auto zelf inbrengen.

Export

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden

Algemeen

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden

Verkoop

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • De auto is niet akkoord en nu?

    Als u het voertuig niet akkoord heeft gemeld, ontvangt u automatisch een email van het systeem. Hierin wordt u verzocht binnen 24 uur een exacte diagnose, foto's en een kostenbegroting aan te leveren. Zodra dit door ons is ontvangen, nemen wij contact met u op om de claim te bespreken. In Artikel 8 van onze Algemene Voorwaarden vindt u meer informatie over dit onderwerp.

  • Wat betekent provisioneel verkocht?

    Als een voertuig provisioneel wordt verkocht, is de verkooplimiet van de inbrenger niet bereikt. Wij nemen contact op met u en met de inbrenger om de transactie alsnog rond te krijgen.

  • Ik heb een voertuig verkocht, wanneer kan ik de betaling verwachten?

    Zodra het voertuig door de koper akkoord wordt bevonden, gaan wij over tot betaling. Uiteraard dienen wij wel in het bezit te zijn van de originele factuur.

  • Ik heb een auto gekocht, kan ik het voertuig zelf ophalen?

    Het is niet mogelijk om zelf een voertuig op te halen.

Snel zoeken FAQ

Leden/niet leden

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Ik ben mijn inlogcodes vergeten / kwijt wat nu?

    In het Login venster staat een link "Wachtwoord vergeten?". Na het invullen van uw email adres, wordt er een email naar u verstuurd. In deze email staat een link naar de pagina waar u een nieuw wachtwoord kunt instellen.
    U kunt ook hier klikken om uw gegevens op te vragen.

  • Hoe zeg ik mijn abonnement op?

    U dient uw abonnement minimaal 2 maanden voor het aflopen hiervan schriftelijk op te zeggen. U kunt een brief sturen naar ons postadres of een email sturen naar afhandeling@autoveiling.nl. Opzeggingen worden ook altijd schriftelijk bevestigd.

  • Ik ben particulier kan ik me ook aanmelden en meebieden?

    Als particulier kunt u zich ook aanmelden op onze website. Klik hier voor het aanmeldformulier. Niet alle veilingen zijn voor particulieren toegankelijk. U kunt alleen meebieden als het een Openbare Veiling betreft.

  • Hoe meld ik me aan?

    Klik hier voor het aanmeldformulier. Vul deze volledig in, print hem uit en stuur hem ondertekend op naar ons postadres of e-mail hem naar afhandeling@autoveiling.nl. Naast het ondertekende aanmeldformulier ontvangen wij graag een kopie van een uittreksel KvK dat niet ouder is als een jaar. Hier dient u ook een kopie van de legitimatie van een tekeningsbevoegd persoon bij te voegen die op het uittreksel vermeld staat. 

  • Wat moet ik meesturen bij een aanmelding?

    Naast het ondertekende aanmeldformulier ontvangen wij graag een kopie van een uittreksel KvK dat niet ouder is dan een jaar. Hier dient u een kopie van de legitimatie van een tekeningsbevoegd persoon bij te voegen die op het uittreksel vermeld staat. U kunt deze documenten opsturen naar ons postadres of e-mailen naar afhandeling@autoveiling.nl.

  • Wat kost een lidmaatschap?

    U heeft de keuze tussen een gratis abonnement en een jaarabonnement. Bij een jaarabonnement à €250,- betaalt u minder commissie per aan- of verkochte auto. Dit abonnement is interessant vanaf 5 transacties per jaar. Voor meer informatie over de over de commissie, kijk u bij onze tarieven.

Afhandeling

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Is het de bedoeling dat ik een compleet kenteken op stuur bij verkoop?

    Wij verzoeken u het volledige kentekenbewijs naar ons op te sturen. Zodra de koper het voertuig akkoord bevindt, zullen wij het kenteken per direct vrijwaren en het vrijwaringsbewijs naar u opsturen.

  • Wat is jullie vrijwaring procedure?

    Autoveiling.nl vrijwaart het voertuig zodra deze door de koper akkoord is bevonden en een van onderstaande setjes documenten is ontvangen;
    •         Kentekenbewijs Deel IA, Deel IB en Deel II (overschrijvingsbewijs)
    •         Kentekencard en de Tenaamstellingscode (9 cijfers)
    •         Documentnummer (10 cijfers) en de Tenaamstellingscode (9 cijfers)
    De verkoper ontvangt per e-mail het vrijwaringsbewijs.

    De koper ontvangt vervolgens een Documentnummer en Tenaamstellingscode waarmee deze het voertuig in de bedrijfsvoorraad kan opnemen. Zodra Autoveiling.nl het vrijwaringsbewijs van de koper heeft ontvangen, is de gehele transactie afgerond.

    Indien u vragen heeft omtrent dit proces, dan kunt u contact opnemen met de afdeling Afhandeling op 0416-320011 of een e-mail sturen naar afhandeling@autoveiling.nl.

  • Kan ik technisch claimen op een auto?

    Zodra het voertuig is gelost, heeft u 24 uur de tijd om deze te controleren. Indien u mankementen aan onderdelen constateert die niet aan slijtage onderhevig zijn, kunt u een claim indienen. Hierbij wordt een eigen risico gehanteerd van €350,-. Voor meer informatie, verwijzen wij u naar Artikel 8 van onze Algemene Voorwaarden.

  • Hoe lang duurt het transport?

    Zodra de betaling is ontvangen, wordt het voertuig op transport gezet. Indien u voor snel transport heeft gekozen, wordt het voertuig binnen 2 werkdagen geleverd. Heeft u niet voor snel transport gekozen, dan wordt het voertuig binnen 5 werkdagen geleverd.

  • Wanneer krijg ik de originele factuur?

    De originele factuur wordt verstuurd nadat wij de vrijwaring van u hebben ontvangen. De factuur wordt dan samen met deel IA of het volledige kentekenbewijs aan u verstuurd.

  • Ik ben het niet eens met het gekochte voertuig hoe zet ik deze op niet akkoord?

    Indien u het niet eens bent met de staat van het voertuig, kunt u deze niet akkoord melden. U klikt in het Inkoop menu op Afhandeling. Vervolgens kunt op onder het kopje Afhandeling bij het betreffende voertuig op het rode icoontje klikken. In het daarop volgende scherm worden de regels getoond en kunt u de reden opgeven.

  • Wanneer word het voertuig bij mij geleverd?

    Nadat wij de betaling hebben ontvangen, wordt het voertuig per direct op transport gezet. Indien u voor snel transport heeft gekozen, kunt u de auto binnen 2 werkdagen verwachten. Bij normaal transport is dat binnen 5 werkdagen.

  • Ik heb een auto gekocht via de veiling, en nu?

    Zodra het voertuig aan u is toegezegd, ontvangt u per email een bevestiging van de transactie met een link naar de factuur. Deze factuur dient u binnen 24 uur te betalen. Zodra de betaling bij ons binnen is, gaat het voertuig op transport. Na levering heeft u 24 uur de tijd om de status van het voertuig te controleren. Als u de auto akkoord geeft en vrijwaart, wordt het kenteken naar u verzonden.

Inspectie

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • Wat moet de resolutie van een foto zijn als ik een auto inbreng?

    Ons systeem gebruik foto's met een resolutie van 640x480. U kunt ook foto's van een hogere resolutie uploaden, deze worden automatisch verkleind. Het uploaden van de foto's duurt dan wel langer. Foto's met een te hoge resolutie kunnen niet worden geupload, u dient deze dan te verkleinen.

  • Door wie wordt de inspectie gedaan?

    De inspecties worden veelal door Autoinspectie Nederland uitgevoerd waar wij intensief mee samenwerken. Daarnaast heeft iedere deelnemer de mogelijkheid zijn eigen voertuigen inspecteren. Dit kan in het Verkoopmenu onder het kopje Auto zelf inbrengen.

Export

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden

Algemeen

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden

Verkoop

Toon alle antwoorden
Verberg alle antwoorden
  • De auto is niet akkoord en nu?

    Als u het voertuig niet akkoord heeft gemeld, ontvangt u automatisch een email van het systeem. Hierin wordt u verzocht binnen 24 uur een exacte diagnose, foto's en een kostenbegroting aan te leveren. Zodra dit door ons is ontvangen, nemen wij contact met u op om de claim te bespreken. In Artikel 8 van onze Algemene Voorwaarden vindt u meer informatie over dit onderwerp.

  • Wat betekent provisioneel verkocht?

    Als een voertuig provisioneel wordt verkocht, is de verkooplimiet van de inbrenger niet bereikt. Wij nemen contact op met u en met de inbrenger om de transactie alsnog rond te krijgen.

  • Ik heb een voertuig verkocht, wanneer kan ik de betaling verwachten?

    Zodra het voertuig door de koper akkoord wordt bevonden, gaan wij over tot betaling. Uiteraard dienen wij wel in het bezit te zijn van de originele factuur.

  • Ik heb een auto gekocht, kan ik het voertuig zelf ophalen?

    Het is niet mogelijk om zelf een voertuig op te halen.